24 augusti 2009

Höstplaner

Nu till hösten så ska jag och Alexandra fly landet och ta oss till London. I nuläget känns det riktigt jobbigt. Inte själva flytten eller så, utan hur jag ska lyckas få ihop pengar till resan.
Visst att jag skulle kunna sälja lite fonder, men de står så himla lågt nu att jag skulle förlora väldigt mycket pengar på det.

Nu är ju även en Londonresa beställd för semester med familjen. Då ska jag se Tori Amos och den biljetten betalar jag själv.
Dessutom så har ju Coldplay sin sista konsert för i år typ 3-4 dagar efter det är tänkt att vi ska åka hem, så om jag får tag på en biljett så stannar nog kvar ett par dagar till och det måste jag betala själv. Jag har ju inte riktigt haft någon semester i sommar, så jag vill jättegärna göra det.

Vet verkligen inte hur jag ska göra här.

Au Pair är självklart ett alternativ. Dock så hade jag tänkt åka hem i maj och söka lite skolor. (Innan dess måste jag även förbereda mig sång/dans/teatermässigt för det är inte några små skolor jag vill komma in på, eh).

Jag har verkligen otrolig ångest för det här just nu, alla mina framtidsplaner vill liksom inte passa ihop.

Varför kan man inte vara på flera ställen på samma gång?!
Någon som har några bra förslag hur jag ska hantera det här? Jag blir galen snart.

Ikväll; Henrik Dorsins show på Kanal 5. Innan dess; Wicked-soundtrack och Family Guy.

/A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att vara sån Anna men du borde nog prioritera vår Londonresa om den ska bli av alls. Om du inte stannar kvar och kollar på Coldplay så sparar du ju en hel del pengar där. Du har ju redan sett dom en gång i år så det är ju inte världens grej eller?

Anna sa...

Självklart ska jag prioritera Londonresan, det är inte det. Men jag tror inte riktigt du förstår hur underbart det var att äntligen få se Coldplay, jag har älskat dem sedan jag var 14. Att få se dem igen, och på en sådan stor plats som Wembley vore helt sjukt. Det var bland det bästa jag gjort i hela mitt liv. Det vill jag uppleva igen. Du har varit utomlands en gång i år och ska utomlands en gång till, jag har inte gjort så mycket roligt på sistone, och ska jag vara ärlig så händer det inte särskilt mycket roligt i mitt liv alls, just nu, tyvärr. Nu vet jag att du skrev det innan vi snackade, men jag antar att din åsikt står kvar även om du inte vågade (?/ville?) säga det idag.